Wycieczka do Warszawy

W dniach 13-15 czerwca odbyła się wycieczka do Warszawy organizowana i sponsorowana przez Wójta Gminy Sławno oraz Gminę Sławno. Brały w niej udział wszystkie szkoły z Gminy Sławno, z których byli wyłonieni najlepsi uczniowie – to była dla nich nagroda za wysokie wyniki w nauce.

Razem nas było 30 osób. W czwartek w nocy o godzinie 23.40 była zbiórka na Placu Wyszyńskiego w Sławnie, a o godzinie 00.00 wyruszyliśmy w podróż. Opiekunami byli: p. P.Cichocka, P. M.Klimaszewska, p. K.Szyszka i p. T.Godula. Około godziny 9.00 dotarliśmy na miejsce. Najpierw udaliśmy się do Muzeum Wojska Polskiego, w którym dużo dowiedzieliśmy się o czasach saskich oraz czasach za panowania Jana Sobieskiego. Było bardzo ciekawie. Następnie wyruszyliśmy do Senatu, w którym obejrzeliśmy salę obrad senatorów oraz Marszałka Senatu. Niestety nie mogliśmy zwiedzić Sejmu z powodu posiedzenia posłów. Kolejno udaliśmy się na Plac Zamkowy. Mieliśmy czas dla siebie przeznaczony na zakup pamiątek, a potem poszliśmy na spacer po Starówce z przewodnikiem. Nie obyło się również bez pysznego obiadu na mieście ;). Pod wieczór około godziny 19.00 zakwaterowaliśmy się w Hostelu Emma. Kolejny dzień zaczęliśmy od śniadania. Zabraliśmy wszystkie swoje bagaże i wyruszyliśmy około godziny 10.30 na piknik naukowy koło Stadionu Narodowego. Było tam mnóstwo stoisk, w których ludzie mierzyli się z zadaniami z różnych dziedzin nauki. Zwiedziliśmy również od wnętrza Stadion Narodowy, po którym oprowadziła nas pani przewodnik, zobaczyliśmy m.in szatnię naszej reprezentacji i salę konferencyjną. Ogólnie mówiąc wywarł na nas wszystkich wielkie wrażenie. Około godziny 16.00 wyjechaliśmy na obiad, a po obiedzie do domu. Podsumowując, wycieczka była super, szkoda tylko, że była krótka, ale najważniejsze, że była udana i że wszystkim się podobało. Cieszymy się, że bardzo dobry uczniowie zostali w ten sposób wyróżnieni i nagrodzeni.