SALA SĄDOWA ZAMIAST SALI LEKCYJNEJ – SPOSÓB „SZÓSTAKÓW” NA LEKCJĘ JĘZYKA POLSKIEGO

Uczniowie kl. VI na kilku lekcjach języka polskiego omawiali lekturę pt. „Przygody Tomka Sawyera”. Powieść okazała się dla nich tak interesująca, że z ochotą i pełnym zaangażowaniem przystali na propozycję polonistki i przystąpili do przygotowania lekcji, podczas której sala lekcyjna zamieniła się w salę sądową. Zadaniem uczniów było przeprowadzenie rozprawy sądowej, podczas której miało dojść do rozstrzygnięcia, czy Tomek Sawyer jest bohaterem czy chuliganem.
Projekt poprzedzono omówieniem zasad dobrej dyskusji ze szczególnym podkreśleniem prawa do wyrażania własnego zdania. Następnie wyznaczono role i zadania do nich – przygotowanie merytoryczne oraz odpowiednie stroje.
Wszyscy uczniowie świetnie wcielili się w swoje role – począwszy od poważnego sędziego, przez oskarżycieli, obrońców i świadków, którzy zeznawali pod przysięgą i zawsze odpowiadali zgodnie z faktami znanymi z lektury. Nie zabrakło też momentów grozy, kiedy jednemu ze świadków – pod „obstrzałem” pytań oskarżenia – zrobiło się słabo; a także momentów humorystycznych, kiedy ciotka Polly, w celu uniknięcia odpowiedzi na pytanie, zasłoniła się … swoją starością:)

« 1 z 2 »